۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

فضانوردی ها

خیلی خبر خوبیست, برای خودم. اینکه خب مدتیست به صورت جدی دارم به ایده های اصلی خودم فکر می کنم. علاقه مبرم به "اکتشافات فضایی" که این مهم هر نوع فضایی را در بر می گیرد!
اما مبحث اصلی هماان Space Exploration
هست, یک موضوعی که بسیار حیاتی هست امکان پرتاب جسم(حالا بگیرید سفینه, محموله, و امثالهم) به فضا بدون استفاده از موشک است. این یعنی چیزی بیش از فوق العاده. هزینه سوخت برای هر کیلو بار چیزی در حدود ده تا بیست هزار دلار تمام می شود. اما با روش هایی که موشک در کار نیست می توان هزینه را به پانصد دلار هم رساند. طرح "هارپ" از جمله این طرح هاست. یعنی با یک تفنگ خیلی بزرگ اشیا را به سمت فضا پرت می کنند. که حداکثرش پانصد کیلومتر بوده تا الان. در هر حال من این طرح را خیلی نمی پسیندم. یک سری طرح دیگر هست که جذابیت بیشتری دارند. متاسفانه حالش را ندارم بنویسم.
حالا ما این رشته رو می ریم جلو...راهمان ندادند ناسا می رویم پی یک کار دیگر. پزشکی شاید.
خداییش وضعمان خراب است!

هیچ نظری موجود نیست: